FANDOM

Jeśli szukasz artykułu o ostatnich bossach z Silent Hill, zobacz Incubator i Incubus.
Jeśli szukasz artykułu o ostatnim bossie z Silent Hill 3, zobacz God (boss).

God (ang. Bóstwo), zwane także "Boginią" i "Samaelem", to tajemnicza, zła istota czczona przez Zakon. Próby przyzwania tego potwora często były osią fabularną gier z serii.

OpisEdytuj

Pochodzenie Bóstwa i jego prawdziwa natura nie są znane. Istota istnieje w niematerialnej postaci i żeby móc sprowadzić go do realnego świata potrzebny jej specjalny rytuał. Postać jaką przybiera zależy od ludzkiego gospodarza, z którego się narodził. W każdej ze znanych postaci zachowywał się jak zwykły potwór i nie wiadomo czy tak naprawdę posiada jakąś inteligencję czy jest po prostu bardzo silnym potworem. Jedną z mocy Bóstwa jest przemiana rzeczywistości w jej mroczne odbicie - Otherworld.

Mitologia kultuEdytuj

Kult przedstawia Bóstwo jako kobietę - Bogini Słońca. Ta stworzona przez kult mitologia przypomina inne mity kreacyjne.

Stub-icon.png Ta sekcja wymaga rozbudowania. Jeśli chcesz pomóc, edytuj ją.

WystępowanieEdytuj

Silent Hill: OriginsEdytuj

Dahlia próbowała przyzwać potwora, zaszczepiając jego zarodek w ciele swojej córki Alessy. W efekcie rytuału całe miasto zostało spowite przez złe moce, a ciężko poparzona Alessa trafiła do szpitala. Ostatecznie Travis przeszkodził dokończeniu rytuału, w efekcie czego dusza Alessy rozszczepiła się na dwie połowy. Druga połowa - Cheryl, została adoptowana przez Harry'ego. Dahlia utrzymywała Alessę przy życiu, licząc że jej cierpienie przyzwie drugą część jej duszy.

Silent HillEdytuj

Kiedy Cheryl wróciła do miasteczka, Dahlia mogła wreszcie dokończyć rytuał - Bóstwo przybrało postać Alessy skąpanej w oślepiającym świetle. Wtedy Michael Kaufmann rzucił w nią Aglaophotis, wyrzucając stwora z ciała dziewczyny. Tym razem monstrum objawiło się jako demon - przedstawiając prawdziwe wyobrażenie Alessy na temat istoty czczonej przez jej matkę. Potwór zabił Dahlię i został ostatecznie pokonany przez Harry'ego. Umierająca Alessa ponownie dała mężczyźnie część swojej duszy - była to odrodzona Cheryl.

Silent Hill 3Edytuj

Zakon nie zapomniał o Cheryl, teraz nazwanej przez ojca Heather. Przez wiele lat Harry i jego córka uciekali, dopóki Douglas, detektyw wynajęty przez kult nie odnalazł jej w Portland. Claudia Wolf, następczyni Dahlii, użyła swoich mocy danych przez Bóstwo do zamknięcia Heather w mrocznej rzeczywistości. Zleciła także morderstwo Harry'ego - nienawiść jaka opanowała Heather stała się pożywką dla wciąż żyjącego w niej Bóstwa. Jak się jednak okazało, Harry przewidział, że potwór zechce wrócić i dał swojej córce ostatnią porcję substancji Aglaophotis. Po jej połknięciu, Heather zwróciła nienarodzone, fizyczne ciało Bóstwa. Zanim zdążyła je rozdeptać, Claudia odepchnęła Heather i połknęła groteskowy płód. Z powodu przyspieszenia rytuału, stwór narodził się niekompletny. Tym razem przybrał postać Alessy, którą Claudia wielbiła. Heather udało się zabić monstrum.

Silent Hill 4Edytuj

Rytuał Waltera również miał na celu przywołanie Bóstwa. Ostatecznie został powstrzymany przez Henry'ego.

Silent Hill: HomecomingEdytuj

Założyciele Shepherd's Glen zawarli pakt z istotą, w efekcie czego miasteczko spowiła ciemność identyczna jak ta, która pochłonęła Silent Hill. Bóstwo nie pojawiło się jednak w grze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki