FANDOM

Nie wiem... nie wiem od czego zacząć. Ten dziwny otwór w moim pokoju. Widziałem jak giną ludzie... te dziwaczne inne światy... potem ty też zostałaś zaatakowana.

—Henry do Eileen Galvin.

Henry Townshend jest głównym bohaterem gry Silent Hill 4: The Room.  Jest on ostatnim elementem rytuału 21 Sakramentów, i otrzymuje tytuł "Odbiorcy Mądrości" (ang. "Receiver of Knowledge").

CharakterystykaEdytuj

Skryty i cichy mężczyzna spokojnie mieszkający w apartamentowcu w South Ashfield,  położonym niedaleko Silent Hill. Jest zdystansowany i nie zaprzyjaźnia się w żaden znaczący sposób ze swoimi sąsiadami, chociaż mieszka w apartamencie od dwóch lat. Pewnego razu, mężczyzna zaczyna mieć koszmary i zostaje zamknięty we własnym pokoju w niewyjaśniony sposób. Po 5 dniach od tego zdarzenia, Henry odkrywa wielką dziurę w łazience łączącą go z innymi światami. Henry jest także altruistą, co udowadnia próbując pomóc ludziom, których spotyka podczas swojej wędrówki i odkrywa przerażającą tajemnicą pokoju 302, w którym mieszka.

Silent Hill 4: The RoomEdytuj

Po odkryciu tajemniczej dziury w swojej łazience po pięciu dniach od zatrzaśnięcia się w swoim pokoju, Henry postanawia wydostać się przy jej pomocy. Nieoczekiwanie, mężczyzna trafia na stację metra, gdzie spotyka Cynthię, która jest przekonana, że śni. Przez jakiś czas bohaterowie podróżują razem, dopóki Cynthia nie oddziela się od Henry'ego. Mężczyzna spotyka ją następnie ciężko ranną i kobieta umiera w jego ramionach. Henry budzi się i dostrzega ambulans przy wejściu do metra. Mężczyzna odkrywa szokująca prawdę - jeśli ktoś umrze w tym dziwnym świecie, umrze także w świecie realnym.

Kolejnego dnia, Henry znów używa dziury i tym razem trafia do lasu nieopodal Silent Hill, gdzie spotyka Jaspera Geina i tajemniczego chłopca. Henry trafia ostatecznie do sierocińca Wish House, gdzie Jasper podpala się świecznikiem i umiera w brutalny sposób.

Na następny dzień, Henry dostaje się do cylindrycznego więzienia, gdzie natrafia na Andrew DeSalvo, pracownika więziennego. Mężczyzna mówi bohaterowi, że ten chłopiec to Walter Sullivan, który ma obsesję na punkcie rytuały Zstąpienia Świętej Matki. Henry trafia potem do sali tortur, gdzie dowiaduje się, że Andrew utonął.

Henry trafia potem do budynku znajdującego się obok jego apartamentowca. Henry spotyka tam Richarda Braintree. Obydwaj dyskutują o dziwnych światach jakie zwiedzają i Josephie Schreiberze, poprzednim właścicielu mieszkania Henry'ego. Richard przestrzega też Henry'ego przed Walterem. Jakiś czas potem, Henry widzi Richarda, który goni Waltera. Gdy Henry dogania ich wreszcie, Richard jest przyczepiony do krzesła elektrycznego i ostrzega go, że chłopiec, którego spotkali nie jest tym, na kogo wygląda.

Kolejnego dnia, Henry jest świadkiem śmierci Eileen i pada na kolana z rozpaczy. Mimo wszystko, Henry jest w stanie stworzyć kolejny otwór i trafić do alternatywnej wersji St. Jerome's Hospital. Henry odkrywa, że Eileen żyje i obydwoje próbują uciekać z potwornego miejsca. Niestety, okazuje się, że tylko Henry może teleportować się za pomocą otworów w swoim mieszkaniu. Henry dostaje klucz, którym otwiera spiralną klatkę schodową połączoną z poprzednimi światami. Na końcu schodów, Henry i Eileen trafiają do pokoju 302 z przeszłości. Spotykają tam ducha Schreibera, który wyjaśnia im wszystko, dopełniając tym samym rolę Henry'ego jako "Odbiorcy Mądrości". Henry wraca do pokoju z terażniejszości i używając Pickaxe of Hope, odkrywa tajny pokój i przybite do krzyża zwłoki prawdziwego Waltera. Henry zabiera z jego kieszeni klucze i otwiera nimi swój pokój, trafiając do świata apartamentów i ponownie łącząc się z Eileen. Bohaterom udaje się odnaleźć pępowinę Waltera. Gdy obydwoje wracają do pokoju 302, ciała Waltera już nie ma. Henry i Eileen wskakują w otwór obok krzyża, gdzie czeka na nich Walter w swojej ostatecznej postaci.

ZakończeniaEdytuj

  • Escape: Henry i Eileen uciekają z South Ashfield Heights. Na drugi dzień, Henry odwiedza Eileen w szpitalu i przynosi jej kwiaty. Kobieta mówi "Chyba muszę poszukać nowego mieszkania, prawda?".
  • Mother: Podobnie jak w pierwszym zakończeniu, obydwoje bohaterowie uciekają z South Ashfield Heights, ale Eileen mówi "Cóż, chyba będę teraz mogła wrócić do South Ashfield Heights". Pokój 302 jest jednak wciąż nawiedzony.
  • Eileen's Death: Henry budzi się w swoim apartamencie, gdzie słyszy w radiu o śmierci Eileen. Henry upada na podłogę, rozpaczając, że nie był w stanie jej ochronić.
  • 21 Sacraments: Mały Walter dał radę wrócić do pokoju 302, natomiast dorosła postać mężczyzny jest widoczna w pokoju, gdy spiker w radiu ogłasza śmierć obydwojga bohaterów; Eileen zmarła w szpitalu St. Jerome, natomiast w pokoju 302 odnaleziono ciężko zmasakrowane zwłoki, uznane za ciało Henry'ego.

Silent Hill: DownpourEdytuj

Henry Townshend występuje w żartobliwym zakończeniu gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki