FANDOM

Otherworld (ang. Inny Świat) to alternatywna, koszmarna wersja rzeczywistości stworzona przez złe moce czyhające w Silent Hill. Jest związana z mglistym światem i przejścia pomiędzy obydwoma wymiarami są cykliczne i często zapowiedziane przez dźwięk syren. Otherworld ma to do siebie, że zniekształca rzeczywistość zgodnie z ukrytymi lękami osób, które się w nim znajdują. Potrafi także zmaterializować najbardziej ukryte niepokoje w formie potworów i w pewien sposób "wzywać" osoby z nieczystym sumieniem. Alternatywny wymiar miasteczka pojawił się w trakcie rytuału mającego przyzwać demoniczne Bóstwo czczone przez Zakon.

Główna seriaEdytuj

Silent Hill: OriginsEdytuj

Alessa Gillespie niemal nie spłonęła w pożarze wywołanym przez jej własną matkę. Mimo, że Travis wyniósł ją z domu, rytuał częściowo się powiódł - Bóstwo narodziło się w ciele dziewczynki. Dzięki jego złym mocom, miasto pogrążyło się we mgle, a dusza Alessy schroniła się w nim. Powstał także "Inny Świat" - zniekształcona, koszmarna wersja miasteczka nasuwająca na myśl rany i cierpienie jakich doznała Alessa - Otherworld stał się jej zmaterializowanym koszmarem.

Drogą do alternatywnej rzeczywistości stały się lustra - dzięki nim Travis mógł podróżować pomiędzy obydwoma światami. Po drugiej stronie podłogi zamieniły się w metalową siatkę, a ściany były zbudowane z zardzewiałego, pokrwawionego metalu. Jedynie Cedar Grove Sanitarium wyglądało trochę inaczej, stając się budynkiem wypełnionym zgnilizną i rozkładem.

Od tego czasu Silent Hill stało się pogrążone w ciemności.

Silent HillEdytuj

Podobnie jak w prequelu, Inny Świat był koszmarem Alessy. Zardzewiałe kraty tworzyły podłogi i ściany. Z sufitu zwisały haki, zwłoki w zakonnych szatach było porozwieszane i porozrzucane po okolicy. Niektóre ściany, jak w Alchemilla Hospital, zdawały się nawet być zbudowane z ludzkiej tkanki. Przejście do tej mrocznej rzeczywistości zapowiadał dźwięk syren, takich samych jakie Alessa słyszała płonąc w swoim domu.

Silent Hill 2Edytuj

Mimo, że Alessa ostatecznie odeszła, a Bóstwo zostało z powrotem odesłane do swojego świata, Otherworld na zawsze złączył się z Silent Hill, przyciągając osoby z ukrytymi lękami i wyrzutami sumienia i zamykając ich we własnym koszmarze. Tak stało się z bohaterami drugiej części. James zabił swoją śmiertelnie chorą żonę i zamknął to smutne wydarzenie w głębi swojej psychiki. Wierząc, że jego żona wciąż żyje, pojechał do miasteczka. Inny Świat mężczyzny odpowiadał jego własnej osobowości - przygnębionej i ponurej. Pokrwawione ściany były pokryte plastikowymi zasłonami, szpitalne łóżka nawiązywały do ostatnich dni jego żony. Ulice stały się mroczne, wypełnione potworami. Lakeview Hotel zmienił się w dawno spaloną i zapomnianą wersję budynku, wciąż zalewaną przez lecącą z góry wodą.

Koszmar Angeli wyglądał inaczej. Jako dziewczynka, była często gwałcona przez swojego ojca i brata. Ostatecznie zabiła ich oboje, podobnie jak James, wyrzucając to z pamięci i trafiając do miasteczka. Jej wersja Innego Świata była w całości zbudowana z ludzkiej skóry z tłokami imitującymi ruchy frykcyjne. Dodatkowo, ogień zdawał się także być częstym widokiem w jej osobistym koszmarze.

Eddie, wiecznie wyśmiewany z powodu swojej tuszy, zaczął zabijać innych i z tego powodu trafił do Silent Hill. Jego koszmar przybrał postać chłodni z porozwieszanymi tuszami niezidentyfikowanych postaci.

Silent Hill 3Edytuj

Heather, reinkarnacja Alessy, nosiła w sobie także część demonicznych mocy. Claudia, nowa przywódczyni Zakonu, odnalazła ją i zaszczepiła nienawiść, którą żywiło się Bóstwo. Ponieważ złe moce zaczęły budzić się w dziewczynie w Portland, Inny Świat po raz pierwszy pojawił się poza miejscem swoich narodzin - Silent Hill. Ta wersja koszmarnej rzeczywistości ponownie nawiązywała do cierpień Alessy, dlatego mocno przypominała tę z pierwszej części gry. Ściany ponownie były zbudowane z zardzewiałego metalu. Wszędzie wisiały trupy i wciąż żywe, pulsujące kawałki mięsa. Nawet całe korytarze zdawały się żyć, pulsując czerwienią. W tej części nie było słychać syren przeciwpożarowych. Przejście między rzeczywistościami wywoływało silny ból u Heather i można było je zaobserwować - żyłki krwi zaczynały oplatać ściany i podłogi, powoli przekształcając otoczenie wokół siebie.

Silent Hill 4Edytuj

Zobacz: Światy Waltera

Alternatywna rzeczywistość w tej części została stworzona przez Waltera dzięki rytuałowi 21 Sakramentów. Punktem węzłowym wszystkich jego wymiarów stał się Pokój 302, pokój w którym się urodził. Światy Waltera nie były jednak zakrzywioną postacią realnego świata, lecz jego idealną imitacją. Jedynie apartamentowiec przypominał odrobinę iteracje Innego Świata z poprzednich części.

Ten Otherworld służył Walterowi do kontynuowania swoich zabójstw nawet po własnej śmierci - jego ofiary trafiały tu we śnie i ginęły w obydwu wymiarach. Ostatecznie Henry pokonał Waltera i "oczyścił" pokój 302 ze złych mocy.

Silent Hill: HomecomingEdytuj

Otherworld w tej części także wydostał się poza granice Silent Hill za sprawą paktu jaki założyciele Shepherd's Glen zawarli lata temu z Bóstwem Zakonu. Niestety, pakt został przerwany za sprawą nieszczęśliwego wypadku, sprowadzając ciemność również tutaj.

Ta iteracja Innego Świata przypominała tę z poprzednich części, była jednak bardziej industrialna - rury, wielkie wentylatory i zawory stały się częstym widokiem.

Silent Hill: Shattered MemoriesEdytuj

Zobacz: Lodowy Świat

Otherworld w Shattered Memories przybrał postać lodowego piekła i miał zatrzymać Harry'ego przed odkryciem prawdy o sobie. Ponieważ ta część nie jest powiązana fabularnie z resztą, ta alternatywna rzeczywistość nie miała nic wspólnego z Alessą czy Bóstwem.

Silent Hill: DownpourEdytuj

W tej części, Inny Świat przybrał postać surrealistycznego, industrialnego wnętrza silnie przypominającego więzienie. Przejście pomiędzy wymiarami wywoływała płynąca woda.

Gry poboczneEdytuj

Stub-icon.png Ta sekcja wymaga rozbudowania. Jeśli chcesz pomóc, edytuj ją.

FilmyEdytuj

Silent Hill (film)Edytuj

Otherworld w filmie, podobnie jak w grach, powstał z bólu Alessy. W przeciwieństwie do oryginału, Alessa miała zostać spalona na stosie z powodu swoich paranormalnych zdolności. Podczas egzekucji doszło jednak do wypadku, który doprowadził do podziemnego pożaru, który na zawsze skaził miasteczko. Alessa została uratowana i zabrana do szpitala. Tajemnicza istota, która przybrała postać mrocznej strony dziewczynki zaoferowała jej możliwość zemsty. W efekcie tego paktu, Silent Hill spowiła mgła i co jakiś czas rzeczywistość ulegała degradacji w podobny sposób jak ciężko poparzone ciało dziewczynki - stając się mrocznym, zardzewiałym i krwawym odbiciem rzeczywistości. Przemianie również towarzyszyła syrena, tym razem znajdująca się na dachu kościółka, siedziby kultu - oprawców Alessy. Niektóre ze zwierząt, np. ptaki, również wyczuwały nadchodzące zło. Dziewczyna posiadła zdolność kontroli nad mroczną rzeczywistością, a jej pokój szpitalny stał się jej rdzeniem. Ciemność stała się narzędziem zemsty w rękach Alessy i jej mrocznej połowy.

KomiksyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki