Ten artykuł zawiera wytyczne dotyczące pisania różnych artykułów na tej wiki.

Ogólne wytyczneEdytuj

  • Zaczynaj artykuł od krótkiego wstępu w stylu '''XXX''' to...; tytuł artykułu występujący w tej wprowadzającej definicji powinien być wytłuszczony.
  • Nie należy używać w treści artykułów sekcji pierwszego poziomu (=Sekcja 1=) lub sekcji powyżej trzeciego.
  • Tytuły powinny być zapisane kursywą (''Tytuł'').
  • Linkujemy tylko pierwsze użycie danego terminu w treści artykułu.

NazewnictwoEdytuj

Tytułem artykułu powinna być oryginalna, angielska nazwa terminu. W początkowej definicji powinniśmy wtedy podać jej tłumaczenie: '''Shotgun''' (ang. strzelba) to.... W samej treści artykułu możemy używać zamiennie oryginalnej nazwy i tłumaczenia.

CzasEdytuj

Artykuły opowiadające fabułę lub biografię postaci powinny być napisane w czasie przeszłym.

KategoryzacjaEdytuj

Każdy artykuł musi znajdować się w odpowiedniej kategorii.

Artykuły wymagające dopracowaniaEdytuj

Jeśli artykuł jest krótki i zawiera jedynie niezbędne informacje, należy oznaczyć go szablonem {{Stub}}. Jeśli artykuł jest dłuższy, lecz wciąż wymaga dodania informacji - użyj szablonu {{Rozbudować}}. Jeśli tylko jedna lub kilka sekcji wymaga rozszerzenia - dodaj do niej szablon {{Section stub}]. Artykuły wymagające poprawek możemy oznaczyć szablonem {{Dopracować}}.

Artykuły o potworachEdytuj

Grafika (150px - 200px)
'''Potwór''' to [[potwór]] występujący w... (podać materiały)

==Opis==

==Występuje==

===[[Materiał 1]]===

===[[Materiał 2]]===

Kategorie

OpisEdytuj

Tutaj wypisujemy wygląd i charakterystykę stwora.

WystępujeEdytuj

W tym miejscu wypisujemy wszystkie występy danego potwora. W danej sekcji opisujemy pierwszy moment spotkania z daną istotą oraz zamieszczamy wskazówki dotyczącego walki z nią. Należy także zamieścić listę lokacji, w jakich występuje dane monstrum.

KategorieEdytuj

Wspólną kategorią jest Kategoria:Potwory, a także Kategoria:Bossowie i Kategoria:Ostateczni bossowie dla bossów. Dodatkowe kategorie określają materiał, w jakim dany potwór występuje - np Kategoria:Potwory w Silent Hill 1. Jeśli dana kategoria jeszcze nie istnieje, można ją dodać do artykułu i następnie utworzyć klikając w nią.

Szablonowy artykułEdytuj

Artykuły o postaciachEdytuj

{{Szablon:Postać}}

'''XXX''' to postać występująca w.../główny bohater gry...

==Charakterystyka==

==Historia==

===[[Materiał 1]]===

===[[Materiał 2]]===

Kategorie

InfoboxEdytuj

Artykuł zaczynamy od wstawienia i wypełnienia szablonu Postać.

CharakterystykaEdytuj

W tym miejscu wstawiamy opis postaci - zewnętrzny oraz cech charakteru.

HistoriaEdytuj

Tutaj opisujemy tło fabularne i wydarzenia związane z daną postacią.

KategorieEdytuj

Główna kategoria to Kategoria:Postacie. Główni bohaterowie dodatkowo mają własną kategorię - Kategoria:Protagoniści, natomiast wrogowie - Kategoria:Antagoniści. Ostatnie kategorie określają materiały, w których dana postać występuje - np Kategoria:Postacie w Silent Hill 1.

Szablonowy artykułEdytuj

Artykuły o grachEdytuj

{{Szablon:Gra}}

'''XXX''' to n-ta część serii.

==Fabuła==

===Zakończenia===

==Postacie==

==Potwory==

===Bossowie===

==Lokacje==

Kategorie

InfoboxEdytuj

Artykuł zaczynamy od wstawienia i odpowiedniego wypełnienia szablonu Gra.

FabułaEdytuj

Tutaj opisujemy wydarzenia w grze, a także wszystkie zakończenia i sposób ich uzyskania.

PostacieEdytuj

Lista wszystkich głównych postaci.

PotworyEdytuj

Lista potworów i bossów występujących w grze.

LokacjeEdytuj

Lista lokacji możliwych do odwiedzenia w grze.

KategorieEdytuj

Kategoria:Główna seria lub Kategoria:Gry poboczne.

Szablonowy artykułEdytuj

Więcej z Fandomu